Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı maşer zarfında kıymeti olan , kudret, davranış ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkonume meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı bünyelabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına orantılı ) bileğkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma göre;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğkonutirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asıl öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler yürekin aynıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre bileğkonuebilir, fakat sürecin doğası bileğkonumez.

Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbunca filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkonuikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim, kişioğlu yürekin yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise resen vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; okul zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav payanları kabilinden matlup davranış bileğkonuiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.